Verimliliğin Birleşmesi

4 metrenin biraz altındaki uzunluğu, 2 metrelik genişliği ve 118 cm yüksekliğiyle Alfa Romeo 4C tasarlanırken alınan kararlar en az boyutları kadar cüretkârdı. 4C'yi tasarlarken gücünü maksimuma çıkarmak yerine ağırlığını minimuma indirmeye karar verdik. Otomobilin her bir parçasını tasarlarken bu düşünce ile çalıştık.
Sonuçlar göz kamaştırıcı: 240 fren beygir gücü ile hareket eden 900 kilonun altındaki boş ağırlık, yani 4 kg/HP'nin altındaki ağırlık/güç oranı ve süper otomobil ayarında çeviklik ve performans. Otomobilin bu kadar hafif olmasında en üst aerodinamik verimliliğe sahip karbon fiber, alüminyum ve kompozit gibi aşırı hafif maddelerin kullanılması etkili oldu. Hızlı, güçlü ve gelişmiş. 4C'de kullanılan gelişmiş malzemelerin Alfa Romeo'nun yenilikçi değerleri ve çalışma süreçleriyle birleşmesiyle verimliliğin doruk noktasına ulaşıldı.

Hafifliğin Gücü

İlk olarak, yolcu bölmesinde karbon fiber kullanıldı.
Karbon fiber, her yönde aynı sağlamlığa sahip geleneksel malzemelere kıyasla birçok avantajı olan bir malzemedir.
Tek yönlü karbon fiberde bütün fiberler aynı yöne baktığı için bu malzeme ile 5 kat daha sağlam parçalar üretilebilir.
Motor çerçevesinde, motorun kendisinde ve yolcuları çarpışmalardan koruyan ön ve arka bölmelerde oldukça sağlam ve bir o kadar da hafif bir malzeme olan alüminyum kullanıldı.
Yolcuların arkasında konumlanan yüksek dirençli çelik stabilizatör keskin virajlarda aracın biçimini korur. Üretim modellerinde kullanılması eskisi kadar zor olmayan gelişmiş kompozit malzemeler ile otomobilin yenilikçi yapısı tamamlanmış olur. Alfa Romeo 4C'de dış gövde için düşük yoğunluklu kompozit kullanılır, çünkü alüminyumdan daha stabil, çelik sacdan ise %20 daha hafiftir.

Motor

4C'nin 1750 cc'lik turboşarjlı motoru üretilirken en son motor teknolojileriyle başlanır. Ardından bu teknolojiler Alfa Romeo mühendislerinin elinde daha girişken ve verimli bir hale getirilir. 1750 cc'lik motor; dört silindir, alüminyum motor bloğu ve yapısı, yeni nesil turboşarj, çok yüksek basınçta direkt yakıt enjeksiyon özelliği, iki adet sürekli değişken supap zamanlama birimi, süpürme teknolojisi ve çift kavrama ile benzersiz bir sportif sürüş performansı gösterir.
Bu boyutlardaki bir motor için tork ve spesifik güç alanlarında yeni rekorlar da kırıldı. 6.000 devir/dakikada elde edilen 240 fren beygir gücü ile motorun olağanüstü esnekliği ve dinamizmi kanıtlanmış oldu. Hem kaldırma hem de hızlanma sırasında inanılmaz sonuçlar veriyor.  Alfa Romeo 4C, 4.5 saniyede 100 km/sa'ya çıkar ve en yüksek hızda  258 km/sa'ya ulaşır. Hepsi bu da değil: etkileyici performans seviyesi çevreye en az zararla gerçekleşir. Çoklu püskürtme kontrolü ve ileri anti-sürtünme ve enerji kaybı azaltımı sistemleri sayesinde, Alfa Romeo 4C’nin emisyonları katı Euro 6 sınırları içinde yer alır.

Arkadan İtişli

Dengeli bir tasarım beraberinde keyifli bir sürüş deneyimi getirir. Arkadan çekişli, ortaya yerleştirilmiş motor: Alfa Romeo 4C, yarış otomobillerindeki gibi ağırlığın mükemmel bir şekilde dengelenmesinin en önemli kriter olduğu bir mimariye sahiptir.
Motor yerleşiminin kazandırdığı dinamik avantajı en iyi şekilde değerlendirmek için arkadan çekişli olarak tasarlandı. Bu sayede hızlanma esnasında ağırlık merkezinin arkaya doğru ilerlemesiyle daha iyi bir yol tutuşu sağlanır. Arkadan çekiş aynı zamanda virajlara daha yüksek hızda girebilmenizi sağlayarak daha yoğun bir sürüş deneyimi yaşatır.
Alüminyum motor ortaya yerleştirilmiştir. Böylece transmisyon mili kullanımına gerek kalmadığından araç hafifler; ayrıca kütlenin ortaya yakın bir yerde yoğunlaşması sağlanarak aracın daha iyi kontrol edilebilmesi amaçlanır.

Gelişmiş Kontrol

Kısa boylu süspansiyon, kendiliğinden havalandırmalı fren diskleri ve farklı çapta jantlar: 4C'nin gelişmiş sürüş kontrol sistemleri aracın ağırlığını minimumda tutmak için tasarlandı.
Süspansiyonların tasarımında performansı optimize etmek ve eşi benzeri olmayan bir sürüş deneyimi verebilmek için yarış otomobillerinde kullanılan teknik çözümlerden faydalanıldı. Alfa Romeo 4C'nin ön tarafında bulunan çift lades kemiği şeklindeki süspansiyonlar yolun tepkisini doğrudan araca iletir. Arka taraftaki gelişmiş MacPherson süspansiyonları mükemmel bir yol tutuşu sağlar ve en zorlu manevralarda bile sürüş keyfinin kaybolmamasını garanti eder. Bütün süspansiyon sistemleri alüminyum ve kuvvetli çelikten üretilir.
Fren sistemi yarış pistindeki yüksek performanslı kullanım için tasarlanmıştır. Delikli ve kendinden havalandırmalı ön diskler ve Brembo kaliperleri sayesinde, 100 km/s hızla giderken frene basıldığında aracın durma mesafesi 36 metredir. Tüm koşullarda maksimum yol tutuş ve kaymayı önlemek için 4C'ye farklı çaplarda jant takılabilir; en iyi kontrol için büyük çiftler arkada olmak üzere 17”-18” ya da 18”-19”.

ALFA'YI TAKİP EDİN